Plakaty filmowe z lat 70 tych lub starsze

Hitchcockowska tajemnica Vertigo jest o przyciąganiu. To wszystko o tym, jak wszyscy jesteśmy kuszeni przez różne rzeczy i jak staramy się być blisko nich – czy to osoba, praca, miasto czy miejsce. To nie jest subtelny plakat. Obraz jest prosty i przekazuje uczucie bycia w San Francisco, tęsknoty za zawrotnymi wysokościami i bycia ciągniętym przez pragnienie bycia blisko rzeczy, które kochasz.

Szczęki – nowy typ plakatu filmowego

Ten plakat do thrillera Stevena Spielberga z 1974 roku ma wiele wspólnego z niektórymi innymi plakatami na tej liście. Jest to ogromny obraz rekina, który przykuje uwagę ludzi, i jest to potężny obraz, który jest natychmiast rozpoznawalny jako Szczęki.

Ale sugeruje również pewne rzeczy, których film w rzeczywistości nie pokazuje. Po pierwsze, sugeruje, że rekin atakuje, a tak nie jest. Nie może atakować ludzi. To film o tym, co dzieje się z ludźmi, którzy wchodzą do wody, a nie z rekinem.

Po drugie, sugeruje, że ludzie powinni unikać rekina, co w rzeczywistości powinni robić. W filmie widać ludzi pływających, grających muzykę, pływających na łodziach itp. Plakat filmowy https://winylownia.pl/pl/menu/plakaty/filmowe-228.html nie mówi nic o wysokiej zawartości szkodliwych toksyn w tej konkretnej rybie.

Pulp Fiction. Witamy w dzikim świecie sztuki reklamowej

Ten plakat do klasyka Quentina Tarantino z 1994 roku jest fascynującym przykładem tego, jak artyści używają języka projektowania graficznego do tworzenia materiałów marketingowych.

Żółta, średnia tonacja liternictwa, krój pisma, czcionka i obrazy są częścią wizualnej palety projektowania reklam i opakowań. Plakat jest natychmiast rozpoznawalny, ponieważ jest rozpoznawalny.

To prosty kawałek marketingu, który w całości dotyczy filmu. Ale jest to również dzieło sztuki samo w sobie.